Sugarul de 4 luni

find sans-serif; font-size: 13px;">Bebelu?ul t?u de 4 luni probabil se întoarce cu u?urin?? de pe spate pe burt? sau invers ?i poate sta în ?ezut chiar ?i f?r? sprijin pentru pu?in timp.Pân? la sfâr?itul acestei luni,el va cânt?ri apoape de dou? ori mai mult decât la na?tere. Coordonarea mână-ochi este bună atunci când priveşte obiectele pe care le ţine în mână.Poate transfera un obiect dintr-o mână în alta sau îl poate apuca folosind ambele mâini odată.Sugarul simte în continuare nevoia să vâre obiectele în gură(este o modalitate de a le cunoaşte) şi va mesteca tot ce-i pică în mână.

El vorbeşte şi când e singur, începând să folosească silabe din ce în ce mai numeroase(„da” este favorita) şi pe care le pronunţă ritmic(de exemplu „da da da”).

Acum, bebeluşul tău se trezeşte de obicei cu mult timp înaintea tuturor şi, în unele zile, poate trage doar un pui de somn. Necesarul total de somn este de aproximativ 14-16 ore pe zi din care 9-10 ore noaptea; aproximativ 70% din copii dorm continuu timp de 6-8 ore până la vârsta de 6 luni.

Pentru diversificarea dietei copilului, se va combina o porţie mică din alimentul nou cu mâncarea care deja îi place, crescând treptat proporţia noului aliment în zilele următoare.Dacă refuză un tip de aliment, nu-l forţa şi încearcă din nou peste câteva săptămâni.

În această perioadă poate apărea „frica de străini” şi îi va urmări cu grijă pe cei care se apropie prea mult. De obicei,copilul devine mai sociabil dacă la început are ocazia să examineze necunoscuţii din braţele tale ce-i conferă siguranţă.

Pe măsură ce bebeluşul tău devine mai activ, va trebui să pui mai multe restricţii la care el va opune rezistenţă. Chiar dacă el are nevoie de un anumit grad de stabilitate şi continuitate, baze ale disciplinei, încearcă să nu aştepţi de la el mai mult decât este capabil. Bebeluşul tău deja a observat că atunci când tu te simţi bine, şi el se simte bine.

Dezvoltare fizică

  • Greutatea va creşte cu 20 g/zi, iar lungimea cu aproximativ 1 cm/lună
  • Când stă în şezut, îşi ţine bine capul şi îl întoarce în toate părţile
  • Culcat pe burtă, poate lua forma unui avion, întinzând braţele şi picioarele, cu capul ridicat şi spatele arcuit
  • Se rostogoleşte cu uşurinţă
  • Îşi aduce picioare la gură şi îşi suge degetele
  • Apucarea cu mâinile devine din ce în ce mai stabilă
  • Poate fi capabil să ţină o sticlă cu una sau ambele mâini

Dezvoltare socială

  • Îşi cunoaşte părinţii şi fraţii; poate fi iritat de străini
  • Zâmbeşte sau vociferează pentru a socializa şi a atrage atenţia
  • Imită expresii faciale
  • Protestează; se împotriveşte adulţilor care vor să-i ia jucăriile
  • Îi place să se joace în timpul mesei

Dezvoltare intelectuală

  • Pronunţă vocalele şi câteva consoane (b, d, l, m)
  • Imită intenţionat sunete şi mişcări
  • Vrea să atingă, să ţină, să întoarcă, să scuture şi să bage în gură obiectele
  • Se înclină pentru a vedea obiectele căzute
  • Studiază noile situaţii

Add comment


Security code
Refresh